Projekt "Borowiacy w labiryntach wiedzy" - kolejny etap za nami
Dodane przez admin dnia
Uczniowie Szkoły Podstawowej w Śliwicach w ramach realizacji projektu „Borowiacy w labiryntach wiedzy” uczestniczą w wielu ciekawych zajęciach. W czasie zimowej pory podczas zajęć kółka przyrodniczego szukali śladów i tropów zwierząt w lasku położonym w pobliżu szkoły. Wcześniej na zajęciach w klasie uczyli się rozpoznawać zwierzęta po śladach i tropach czerpiąc informacje z przewodników i innych źródeł wiedzy.
Przystąpili także do Ogólnopolskiego Konkursu Ekologicznego „Ekoplaneta”.
Wcześniej się do tego konkursu na zajęciach przygotowywali, rozwiązując między innymi zadania z poprzednich edycji tego konkursu. Na zdjęciu wielu z uczestników projektu.

Rozszerzona zawartość newsa
Podczas zajęć wyrównawczych z języka polskiego prowadzonych przez p. Magdalenę Gronek uczniowie klas czwartych uczyły się redagować przepis. Po omówieniu niezbędnych elementów do tworzenia przepisu kulinarnego, uczniowie głośno odczytali przykładowe teksty, a następnie próbowali napisać własny przepis. Zadanie wykonywali z ogromnym zaangażowaniem. Wymieniali się miedzy sobą własnymi doświadczeniami i spostrzeżeniami. Pod koniec zajęć każdy z uczniów zaprezentował swoja pracę. Głównym celem zajęć było rozwijanie umiejętności pisania dłuższych form wypowiedzi – tekstu użytkowego z zachowaniem odpowiedniej kompozycji, poprawności stylistycznej, gramatycznej, ortograficznej i interpunkcyjnej.
19 marca 44 uczniów uczestniczyło w wycieczce dydaktycznej do Świecia i Leosi. W kinie „Wrzos” dzieci obejrzały film, który dostarczył im wielu przeżyć i wrażeń, bo poruszał zagadnienia natury emocjonalnej i wychowawczej. Jednak prawdziwą atrakcją dla nich był zamek krzyżacki. Dzieci weszły na wieżę zamkową i stąd podziwiały panoramę Świecia i okolic. W drodze powrotnej obejrzały „Diabelski Kamień”, czyli Kamień Świętego Wojciecha w Leosi. Z lekcji przyrody wiedziały już, że to głaz narzutowy przywleczony przez lądolód skandynawski, ale za to naocznie przekonały się o jego wielkich rozmiarach próbując go objąć (potrzeba było aż 20 uczniów). Według uczniów wycieczka była udana. Oto niektóre z ich stwierdzeń: „Najwięcej wrażeń dostarczył mi zamek krzyżacki. Bałam się wejść na wieżę, ale i tak weszłam, bo chciałam zobaczyć piękne widoki” (Martyna); „Przy Diabelskim Kamieniu było interesująco, ponieważ spróbowaliśmy złapać się za ręce i zobaczyć, ile osób trzeba, by go okrążyć” (Eliza); „Film był bardzo interesujący, ale najbardziej podobał mi się zamek” (Hania), „Ta wycieczka była bardzo udana” (Przemek).
W zajęciach z matematyki prowadzonych przez p. Renatę Szynderłata uczestniczą uczniowie klas czwartych.
Na zajęciach wyrównawczych dzieci utrwalają i uzupełniają wiadomości z matematyki, a na zajęciach koła matematycznego rozszerzają wiadomości i umiejętności zdobyte na lekcjach. Matematyka to przede wszystkim liczenie zadań. W celu uatrakcyjniania zajęć uczniowie grają w różne gry matematyczne, rozwiązują łamigłówki i zadania logiczno- matematyczne, uczą się czytać tabele, diagramy i mapy. W przyszłości zaplanowane jest budowanie graniastosłupów z tektury.